دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو
دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو

افزایش بیش از سه برابری هزینه ی آزمون IELTS !

IELTS logo32 300x128 افزایش بیش از سه برابری هزینه ی آزمون IELTS !


بر اساس اعلام سه مرکز مجاز برگزار کننده آزمون آیلتس یعنی دانشگاه آزاد اسلامی، ایران آیلتس و موسسه آموزش عصر دین و دانش، هزینه علی الحساب برگزاری این آزمون ۷۰۰ هزار تومان شده است.

به گزارش قانون؛ افزایش ناگهانی هزینه آزمون آیتلس در ایران درحالی با افزایش نوسانات نرخ ارز در کشور رابطه مستقیم دارد که هزینه این آزمون در مهرماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان بود و امروز به نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر شده است.

همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش این افزایش سه برابری به صورت علی الحساب است و احتمال افزایش این میزان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز قابل پیش بینی است. به طوری که سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود آورده است: ” قیمت قطعی هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه واعلام میشود تا در صورت افزایش نسبت به مبلغ علی الحساب، داوطلبان مبلغ ما به التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز کنند و چنانچه قیمت قطعی کمتر از قیمت علی الحساب باشد، مراکز می‌بایست ما به التفاوت را به ذینفع آن مسترد کنند.”

افزایش ماهانه هزینه این آزمون به شکلی است که سازمان سنجش مرداد ماه گذشته با صدور اطلاعیه ای هزینه این آزمون را ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد، پس از آن در شهریور ماه این رقم به ۵۵۰ هزار تومان رسید و امروز سازمان سنجش با گامی بلند تر هزینه این ازمون را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وابستگی مراکز دانشگاهی و دانشجویان ایرانی به این آزمون از آنجایی که است آزمون آیلتس (IELTS= International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، حضور در مجامع علمی، فراگیـری مهارت‌هـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. ایـن آ زمون مشترکاً تـوسط دانشگاه کمبریج، شورای بریتانیـا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از ۵۰۰ مرکز در ۱۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

اگر هنوز هم دانشجویان و اساتیدی که با افزایش نرخ ارز در کشور و سه برابر شدن هزینه آزمون آیلتس در کشور، به فکر تحصیل و تحقیق و پژوهش در مراکز دانشگاهی سایر کشور ها جهان هستند، می توان گفت که اوضاع کنونی تا حد زیادی دانشجویان و محققان کشور را برای حضور در دانشگاه ها و مجامع علمی معتبر دنیا سرگردان کرده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
khatere دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ب.ظ

هنگامه سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ق.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com/

شکر بچه ی دانشجو ندارم دیگه

راحت شدی دیگه...

هنگامه سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:11 ق.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com/

رسالت خودم را انجام دادم هنگامه ی اول هیچ کس تنها نی

هنگامه سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:12 ق.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com/

مهر من پای نوشته هات خورد یونس

هر چند عالی نیست نطراتم اما بدون که به یادتم
باااااااااااااااااااااااااااااااای


ما بیشتر ...
شما عزیزی

هنگامه چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:43 ب.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com/

مرسی یونس خاله چاکریم بوخودا

ما مخلصیم،هنگامه خاله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد