دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو
دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو

هشدار به کاربران Skype !

SZPQ4xOpcCE large 300x199 هشدار به کاربران Skype !


اگر پیامی دریافت کردید که به زبان انگلیسی از شما پرسید: «LOL این عکس تازه پروفایلته؟» به هیچ وجه روی لینک مربوط به آن کلیک نکنید. چرا که در آن زمان یک فایل حاوی یک تروجان روی کامپیوتر شما فرود می‌آید.

این برنامه در واقع یک «بکدور» یا «درِ پشتی» است که به هکرها اجازه می‌دهد از جایی که حواس‌مان نیست وارد کامپیوترهای ویندوزی ما بشوند و یک گروهان مامور مخفی وارد آن کنند.

...

کارشناسان سوفوس که یک موسسه فعال در زمینه امنیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، به بی‌بی‌سی گفته‌اند که این کرم از یک نوع معروف است که از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر گسترش می‌یابد. در واقع زمانی که شما این ویروس را داشته باشید، پیغام مشابهی برای کاربرانی که دوست شما هستند ارسال می‌شود و آن‌ها را هم آلوده می‌کند.

خود اسکایپ طی یک بیانیه نوشته‌است: «اسکایپ از تجربیات کاربران به صورت جدی بهره می‌برد. به ویژه وقتی که این بحثی مربوط به امنیت باشد. ما از این که فعالیت‌های مخرب آگاهیم و برای کاهش آن اقدامات سریعی را انجام می‌دهیم.»

اسکایپ به صورت خیلی جدی توصیه می‌کند تا نسخه تازه اسکایپ را استفاده کنید و تمام به روزرسانی‌ها را بر روی آن انجام دهید.

اگر از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید لازم است تا مراقب باشید این به روزرسانی را حتما از سایت رسمی آن انجام دهید. مضاف بر این‌که هیچ‌گاه بر روی پیغامی که از صحت آن مطمئن نیستید کلیک نکنید..

میهن خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد