دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو
دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو

چگونه ماهی تازه را تشخیص بدهیم؟


ماهی‌های تازه نسبت به ماهی‌های فریز شده از طعم و بوی مطبوع‌ تری به هنگام پخت برخوردارند.

در این بخش سعی کرده‌ایم روش‌های آسان و مطمئنی را به شما پیشنهاد کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید هنگام خرید ماهی انتخاب صحیحی داشته باشید..

1 - گوشت ماهی را چک کنید
گوشت ماهی باید سفت و براق باشد و هنگامی که انگشت خود را روی آن فشار می‌دهید پس از چند لحظه به حالت اولیه بازگردد.

2 - پوست ماهی را چک کنید
دقت کنید پوست ماهی براق،‌ تمیز و یکدست باشد.

3 - بوی ماهی را چک کنید
ماهی تازه نباید بیش از حد بوی ماهی بدهد بلکه باید بوی اقیانوس و دریا را تداعی کند.

4 - چشمان ماهی را چک کنید
ماهی تازه چشمانی براق دارد،‌ ماهی‌ای که چشمان کدری دارد ماهی تازه‌ای نیست.

5 - آبشش ماهی را چک کنید
آن‌ها باید خیس و به رنگ صورتی یا قرمز روشن بوده و خشک نباشند.

6 - رنگ ماهی را چک کنید
اگر رنگ ماهی ( گوشت یا پوست آن ) قهوه‌ای و یا زرد باشد، نشان از ماندگی ماهی دارد و زمان زیادی از صید آن می‌گذرد.

7 - فلس‌ها را چک کنید
در ماهی تازه فلس‌ها محکم به بدن چسبیده‌اند ولی در ماهی فاسد فلس‌ها براحتی کنده شده و به رنگ کدر درمی‌آید.

نکتهمتخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در هفته حداقل دو بار ماهی بخورید.



منبع:مجله خانه داری ایران پایا

نظرات 4 + ارسال نظر
ارشا یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ق.ظ http://pvrym.blogsky.com/

جالب بود!!!

سلام ممنون دوست من...بازم بیا اینورا...

[ بدون نام ] یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:25 ق.ظ

من ماهی خیلی دوست دارم

هنگامه یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:26 ق.ظ

چرا وقتی توی وبت هستم پست جدیدت نمیاد روی مانیتور م

رفرش کنی میاد...

مینا یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:40 ب.ظ

کاش ارزون بودتا همه ی اقشارمیتونستن بخورن.متخصصان دلشون خوشه

از اسمشون پیداست دیگه...متخصصن (متخصص هم باشی پولت هم تخصصی میشه)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد