دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو
دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو

دل نوشته امروز


     آری باید زیست..


ماجرای زندگی آیا 

 

 جز مشقّتهای شوقی توامان با زجر 

 

                           اختیارش همعنان با جبر 

 

                          بسترش بربُعدِ فرار ومه آلودِ زمان لغزان 

 

                                        در فضای کشفِ پوچِ ماجراها چیست؟ 

 

                                                                             من بگویم یا تو میگویی؟


هیچ جز این نیست. 

 

هی!فلانی جان! 

 

زندگی گاهی 

 

از دُرستِ مومیایی با شکستن می دهد پیغام. 

 

همچو یادایادهایی کز چه شاداشاد 

 

کس نمی داند  

 

با فراموشِ چه اندوهان رسد همگام. 

 

عشق را عاشق شناسی زندگی را من 

 

من که عمری دیده ام پایین وبالایش 

 

که تفو بر صورتش لعنت به معنایش! 

 

دیده ای بسیار و می بینی 

 

می وزد بادی پَری را می بَرد با خویش 

 

از کجا؟از کیست؟ 

 

هرگز این پرسیده ای از باد؟ 

 

به کجا؟وانگه چرا؟زین کار مقصد چیست؟ 

 

خواه غمگین باش خواهی شاد 

 

باد بسیار است وپَر بسیار 

 

یعنی این عبث جاریست 

 

هر چه خواهی کن تو خود دانی 

 

گر عبث یا هرچه باشد چندو چون 

 

این است و جز این نیست 

 

مرگ گوید :هوم چه بیهوده! 

 

زندگی می گویید :اماباز باید زیست 

 

باید زیست 

 

باید زیست... 

 

 

مهدی اخوان ثالث

نظرات 1 + ارسال نظر
دریا دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:50 ب.ظ http://azjensebaran.blogsky.com

بسیار زیبا

تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد