دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو
دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو

توصیه های زیبایی، سلامت...

۷ رازی که مشهورترین ستاره های سینمایی با آن به تناسب اندام رسیده اند..


آنچه به جز هنر بازیگری بازیگران برای بینندگان و طرفداران هنرمندان اهمیت دارد، این است که ستاره های سینما معمولا سالم به نظر می رسند. آنها به اقتضای دیده شدن و البته کار سختی که دارند باید حواس شان به سلامت و همچنین رژیم غذایی شان باشد. ما در اینجا می خواهیم شما را با این رموز آشنا کنیم؛ ۷ رازی که مشهورترین ستاره های سینمایی را سالم نگه داشته است..

پیشنهاد میکنم تا آخر بخونید..
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

چای سبز لاغر نگه تان می دارد
می دانید چرا چای سبز می تواند تناسب اندام شما را حفظ کند؟ چون سرشار از آنتی اکسیدان است، آب بدن را تامین می کند و به دلیل داشتن پلی فنول از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند. چای سبز به دلیل خواصی که دارد باعث سوزاندن چربی های اضافی در بدن می شود، زیرا از انتقال قند در میکروارگانیسم های چربی جلوگیری می کند و با کاهش سطح چربی بد LDL سطح چربی خوب یعنی HDL را افزایش می دهد. این چای سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و به این ترتیب موجب کاهش وزنتان می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که استرس باعث تحریک اشتهای تان می شود باید بدانید بهتر است در این مواقع چای سبز نوش جان کنید.
یکی از ستارگان سینما که علاقه وافری به چای سبز دارد « جانی دپ » است. او می گوید، عاشق چای سبز است، زیرا خواص بی شماری دارد. هرچند او علاوه بر چای سبز، ورزش را هم جزء برنامه های روزانه اش قرار داده است. زیرا معتقد است ورزش فقط برای کم کردن وزن نیست و فوایدی بیشتر از کم کردن وزن دارد.

پیلاتس را ترک نکنید
در گذشته ورزش پیلاتس برای توانبخشی سربازان مجروح به کار می رفت اما بعد از آن به یکی از راه های تقویت بدن نیروهای غیرنظامی تبدیل شد. شیوه پیلاتس بر ۶ اصل قرار دارد: تمرکز، کنترل، تنفس، دقت، توالی و تنهایی. پیلاتس که روی زمین انجام می شود ویژگی های خاص خود را دارد و با وسایلی مانند توپ، فنر، کش و... انجام می شود اما در نهایت به هیچ وجه حرکات خشن و شدیدی بر ورزشکار تحمیل نمی کند بلکه با مقاومت و به آرامی صورت می گیرد.
« استینگ » یکی از طرفداران ورزش پیلاتس است. او می گوید، پیلاتس برای ایجاد ثبات و استقامت عضلانی بسیار مناسب است و یک راه خوب برای حفظ تناسب اندام است. او به جز پیلاتس صخره نوردی هم می کند، ضمن آنکه پیاده روی از ورزش های مورد علاقه اش است.

وعده های زیاد اما کوچک
اگر در طول روز وعده های کوچک با تناوب بیشتر بخورید، وضعیت تناسب اندام تان در شرایط بهتری قرار می گیرد. خوردن غذاهای کم حجم هر چند ساعت یک بار متابولیسم شما را حفظ کرده و کمک می کند زودتر وزن کم کنید. خوردن وعده های کوچک غذایی همچنین کمتر احتمال دارد شما را به سمت مصرف میان وعده های ناسالم در طول روز ببرد.
« کاترین هیگل » یکی از ستارگانی است که از وعده های کوچک اما زیاد استفاده می کند. او می گوید، در گذشته ۵ وعده غذایی پر پروتئین در طول روز می خورده اما پس از آن به یک رژیم سالم همراه با ورزش روی آورده است.

همیشه بخندید
عبارت « اگر به مشکلات بخندید و همیشه چیزی برای خندیدن دارید » را کنار بگذارید حالا قرار است خنده شما را لاغر کند. نتایج بررسی دانشمندان نشان داده است، خندیدن ارتباط مستقیمی با تناسب اندام دارد. آنها اعلام کرده اند روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خندیدن از ته دل می تواند نابود کننده ۱۰ تا ۴۰ کالری باشد که البته میزان متفاوت در سوزاندن کالری بسته به اندازه با سایز بدن دارد. هرچه چربی های دور شکم تان بیشتر باشد باید بیشتر بخندید. البته این یک فرایند طولانی است، زیرا به احتمال زیاد در مدت یک سال می توانید ۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. در اصل وقتی شما می خندید میزان سوخت وساز بدنتان ۲۰ درصد افزایش می یابد. خنده ، افسردگی را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد، ضمن آنکه باعث پایین آوردن فشار خون شده و قلب را سالم نگه می دارد. خنده نوعی ورزش برای دیافراگم و عضلات معده و اساسا یک تمرین کوچک است، پس بخندید تا دنیا به رویتان بخندد!
یکی از بازیگرانی که دلیل تناسب اندامش را خنده می داند « کریستین بل » است. او می گوید، وقتی سبک زندگی تان سالم باشد این حتی در صدای تان نیز مشهود است. او هیچگاه در زندگی اش رژیم غذایی بدون قند و کربوهیدرات نداشته است. کریتس معتقد است در مسیر سالم تری قدم گذاشته و همیشه خندیده است و همچنین بل یکی دیگر از رازهای سلامتش را گیاهخواری می داند.

با توصیه های ۱۰ هزار سال قبل لاغر شوید
هرچند هیچ مدرک مستندی از تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن وجود ندارد اما به نظر می رسد این روش کاملا طبیعی در روند از دست دادن وزن و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و حدود ۱۰ هزار سال است که اجرا می شود. سرکه باعث کاهش اشتها می شود و کاری که سرکه می کند، این است که چربی روده بزرگ را از بین می برد و به هضم غذا کمک می کند. برخی معتقدند سرکه حاوی اسید استیک است و شاید به همین دلیل در کاهش چربی های بدن موثر است. این فرضیه وجود دارد که اسید استیک از طریق فعال کردن ژن های آنزیم های اکسیدکننده چربی ها با تجمع چربی ها مبارزه می کند. هرچند تمام اینها در حد فرضیه است اما به هر حال، مزیت سرکه سیب این است که اثرات جانبی داروهای کاهش وزن را ندارد و به همین دلیل برخی به آن پناه می برند.
یکی از ستارگانی که از این رژیم پیروی می کند « فرگی » است. او می گوید تقریبا روزی ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در رژیم روزانه خود قرار می دهد تا لاغر بماند. او در کنار این رژیم غذایی ۶ بار در هفته ورزش کرده و حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه تردمیل کار می کند. او رمز تناسب اندام را در پایبندی به برنامه سلامت حتی در سفر می داند.

با حرکت کششی ذهن وجسم ( یوگا )
اگر به سلامت بدن خود فکر می کنید باید حرکات کششی ذهن و جسم را در برنامه تان قرار دهید. یکی از راه های تناسب اندام انجام حرکات کششی ذهن و جسم است. این تکنیک از طریق کنترل تنفس و مراقبه، بین روح و جسم افراد ارتباط ایجاد می کند. حرکات کششی ذهن وجسم مجموعه ای کامل از مزایای سلامت را به همراه دارد، از جمله توانایی در کاهش فشار خون، افزایش جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن. به منظور انجام این کار باید هفته ای ۵ تا ۶ بار حدود ۴۰ دقیقه حرکات هوازی و دویدن انجام دهید. نگران تجهیزاتی که ندارید، نباشید چون می توانید از ورزش های هوازی یا حرکات کششی ذهن و جسم که وسیله خاصی نیاز ندارد، استفاده کنید.
یکی از ستارگانی که با همین ورزش توانسته همیشه لاغر بماند « جنیفر آنیستون » است. البته او بیشتر اوقات ماهی سالمون، عدس و سبزی های دارای برگ سبز را مصرف کرده و تقریبا همیشه از روغن ماهی استفاده می کند.

رژیم آب باید موقت باشد
نوشیدن مقدار زیادی آب کمک می کند از شر سموم زائد خلاص شده و روده های تمیزی داشته باشید و از امراضی مانند سلولیت و نفخ و ضعف دور باشید. این رژیم را می توان رژیم لیمو هم نامید که در آن برای ۱۰ روز، روزی ۶ تا ۱۰ بار باید آبلیمو مصرف شود. آب درمانی یکی از روش های قدیمی کاهش وزن است که در آن تمامی مواد کالری زا حذف می شوند و انرژی دریافتی روزانه فرد به صفر می رسد. فقط مایعات به میزان بسیار زیاد به صورت آب، چای کمرنگ و دم کرده های گیاهی مصرف می شود. کاهش وزن در روزهای اول حدود یک تا ۲ کیلوگرم و بعد از آن روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم خواهد بود که این کاهش وزن در ابتدا بیشتر به دلیل کاهش گلیکوژن و تجزیه آن در بدن است. باید به این نکته دقت کنید، افرادی که از این رژیم پیروی می کنند، ممکن است در هفته های اول با کاهش وزن محسوس، احساس رضایت کنند، ولی استفاده از این روش برای کاهش وزن، علاوه بر عوارض جسمانی شدیدی که به دنبال دارد، فقط برای مدت کوتاهی قابل اجراست. توصیه می شود، وزنی را که در آن احساس رضایت می کنید، پیدا کنید و سعی نکنید مانند یویو مدام وزنتان را کم و زیاد کنید.
بیانسه یکی از ستارگانی است که از این رژیم استفاده می کند. او می گوید، رژیمی را انتخاب کرده که شامل نوشیدن مقدار زیادی آب برای دفع سموم موجود در بدن می شد. اما تنها شامل آب نمی شود و میان وعده های غذایی را هم دربرمی گیرد.


نکات لازم هنگام استفاده از اتو مو و بابلیس



1 - قبل از اتو کشیدن موها، حتما موها را با سشوار خشک کنید.

2 - بعد از خشک کردن، از براق کننده‌ های مو در لابه لای موها استفاده کنید.

3 - اگر موهای خیلی فر یا وزی دارید، برای اتو کشیدن، لایه‌های باریک و نازکی از موها را بردارید.
برای موهای فر، فقط قبل از اتو از براق کننده‌ ها استفاده کنید و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و مو خوره‌ ها، آن هم به مقدار خیلی کم استفاده کنید (استفاده از واکس و کرم زیاد بعد از اتو برای موهای فر، آنها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن موها شما را دچار مشکل می ‌سازد. )

4 - برای موهای صاف که فقط کمی موج دارند، حتما قبل از اتو، موادی مانند واکس یا کرم مو را به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موهایتان بمالید تا پوششی بین مو و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود، زیرا این موها نسبت به موهای فر شکننده ‌تر و ضعیف ‌ترند. 

5 - برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن لایه های نازکی از مو، مقدار کمی واکس را کف دست‌ ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه ‌های ضخیم‌ تر مو، آن ها را اتو کنید تا کاملا صاف شوند.

6 - اتو کشیدن موها از ریشه، به موها آسیب جدی رسانده و باعث ریزش آن ها خواهد شد. پس با فاصله از ریشه ی موها، آنها را اتو کنید.

7 - استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص، این کار را انجام دهید.

8 - موهای رنگ و مش شده و‌ هایلایت را حتما قبل از اتو، با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می‌ کنند و به راحتی در اثر گرما، موها از وسط می شکنند و می‌ ریزند.




توصیه هایی برای جلوگیری از پیری زودرس



با روزگار غدار چه کنیم؟
شوک، تصادف، آبروریزی، بحران‌های مالی وسوگواری‌های پیاپی و ... خیلی راحت می‌تواند شما را از میانسالی به میانه سالمندی پرتاب کند.
روان‌شناسان یکی از علت‌های مهم که در پیدایش پیری زودرس نقش دارد را تنش‌ها و شوک‌های عصبی می‌دانند.
برای این‌که دچار پیری زودرس نشوید باید جلوی تنش‌های عصبی و افسردگی خود را بگیرید. ایمان به خدا به ما می‌فهماند که ما هرگز تنها نیستیم و در بد‌ترین شرایط قدرت بی‌انتها و ثروت بی‌انتهای خدا پشتیبان ماست و تمام ذخایر نهفته و آشکار کائنات می‌تواند در دسترس ما قرار گیرد و از درگاه الهی هیچ کسر نخواهد شد.
اگر ایمان را در خود پرورش دهیم باور می‌کنیم موجودات به سمت کمال خود حرکت می‌کنند و هرچه برای ما و خانواده و نزدیکان پیش می‌آید می‌تواند از ما انسانی بهتر بسازد، نه انسانی افسرده و شکست خورده.
بنابراین اگر می‌خواهید غم روزگار پیرتان نکند مهارت‌های حل مسأله و کنار آمدن با مسائل را بیاموزید.

احساسات بد شما را پیر می‌کند
تحقیقات در مورد بیماری‌هایی که ریشه در روح و روان آدمی دارد ما را به این احتمال می‌رساند که خلق و خوی تند، کینه‌ها، نفرت‌ها و حسادت به دیگران ردپای آتشین خود را بر چهره می‌گذارند و ما را زودتر پیر می‌کنند؛ یعنی رفته‌ رفته شما شبیه افکارتان می‌شوید. خطوط اخم، تفکر، حالت‌هایی از دندان‌ قروچه و خیلی چیزهای دیگر در چهره شما ابدی می‌شود و می‌تواند ردپای پیری را در شما ایجاد کند.
بنابراین اگر از پیری زودرس می‌گریزید آرامش خود را حفظ کنید و بگذارید زیبایی روحتان چهره‌تان را نیز بیاراید.

برای جوانی بخورید
جوان‌ماندن تا حد زیادی به تغذیه ما بستگی دارد. کمبود آب و سوءتغذیه میتواند کودکان را هم مانند پیرانی کهنسال جلوه دهد.
برنامه غذایی خود را از تمام گروه‌های غذایی ترتیب دهید.
6 تا 8 لیوان آب یا مواد آبکی میل کنید.
پروتئین‌ها و ویتامین‌های A، C و E با عوامل ایجاد پیری در بدن مقابله می‌کنند.
ویتامین A در جگر، شیر، زرده تخم‌مرغ و سبزیجات تازه مانند هویج، اسفناج و تره وجود دارد. اما اگر کلسترول خون دارید از تخم بلدرچین استفاده کنید و دور جگر را خط بکشید و نیاز خود را با سبزیجات تازه رفع کنید. این ویتامین در ترمیم بافت‌های بدن نقش بسیار پر اهمیتی دارد. ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می‌دهد.
ویتامین C نیز در مکانیسم تولید کلاژن نقش دارد و مصرف آن به کشسانی پوست کمک ‌کرده و از بروز پارگی و زخم جلوگیری می‌کند. اغلب میوه‌ها و سبزی‌های تازه این ویتامین را در خود دارند.
روغن جوانه گندم، سویا، بادام، گردو، فندق، ذرت، دانه کتان و زیتون که حاوی ویتامین E هستند نیز به جوان‌ماندن شما کمک می‌کنند.
انگور، کشمش، آلبالو، نارنگی، پرتقال، گریپ فروت ، لیموترش ، جعفری، یونجه، اسفناج، کلم بروکلی، تره، نعنا، مرزه، برگ چغندر و ریحان از سایر خوردنی‌هایی هستند که می‌توانند به جوان‌ماندن شما کمک کنند.
دشمنان جوانی 

1 - بیش از یک‌ ربع در معرض آفتاب تند و مستقیم بودن در روز می‌تواند شما را پیر کند.
2 - کمتر از 8 ساعت خواب پیوسته و منظم شبانه نیز دشمن دیگر جوانی شما است.
3 - کاهش و اضافه‌کردن وزن در زمانی کوتاه دشمن دیگر شما است. اگر این نوسان وزن ادامه پیدا کند خیلی زود پوستتان شل و آویخته می‌شود.
4 - استروژن زیر پوست بانوان نیز در بافت چربی جمع می‌شود و اگر آن دو را از دست بدهید کلاژن‌سازی را از دست داده‌اید و پوستتان چروکیده می‌شود.


نخوردنی‌ها
1 - کمتر از غذاهای کنسرو‌ شده استفاده کرده و بیشتر غذاهای تازه مصرف کنید.
2 - از مصرف چای پر رنگ و قهوه به مقدار زیاد بپرهیزید.
3 - غذا را با عجله یا جلوی تلویزیون و مانیتور نخورید.
4 - مصرف سیگار را در اولین فرصت قطع کنید.
5 - سوسیس و کالباس را محدود کنید و در یک کلام سالم غذا بخورید و غذای سالم بخورید.
6 - آخرین توصیه این‌ که با ورزش جسم خود را جوان نگه دارید.

6 راه برای لاغری بعد از باداری

همه‌ خانم‌ها در زمان بارداری بین 11.5 تا 16 کیلو گرم و در برخی موارد بیشتر وزن اضافه می‌کنند. مسئله‌ مهمی که وجود دارد این است که وزن اضافه شده در بارداری باید بعد از زایمان کاهش پیدا کند.

اگر بعد از زایمان کاری برای کاهش وزنتان نکنید امکان دارد که بعد از 15 تا 20 سال دیگر دچار اضافه وزن بیش از حد یا چاقی مفرط شوید. اما باید توجه داشته باشید که برای کاهش وزن بعد از بارداری حداقل 9 ماه زمان لازم است. پس باید صبور باشید. در این مقاله ما 6 توصیه برایتان داریم تا شما را به تدریج به وزن اولیه‌تان برگرداند.

دور رژیم‌های لاغری را خط بکشید
شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما رژیم‌های سفت و سخت می‌تواند تمام نقشه‌های شما را برای لاغری نقش بر آب کند. شما خودتان را از غذاهای مورد علاقه‌تان محروم می‌کنید و در عین حال به دلیل وظایف مادرانه‌ای که به دوشتان افتاده استرس زیادی دارید. این شرایط می‌تواند استرس‌تان را افزوده و اضافه وزن نصیبتان کند. اگر بعد از بارداری به عادت‌های غذایی سالم برگردید و به اندازه غذا بخورید به تدریج به وزن قبلی خود بر می‌گردید.
به جای این که یک رژیم لاغری نفس گیری را دنبال کنید تغذیه‌ سالم و متعادلی داشته باشید. میان وعده های سالمی در خانه داشته باشید و اجازه ندهید گرسنگی هلاکتان کند. در طول روز چند تکه سیب، هویج و بیسکوییت گندم دم دستتان باشد. مهم نیست که قرار است چند کیلو وزن کم کنید. سعی کنید که روزانه کمتر از 1800 کالری دریافت نکنید به خصوص اگر شیر می‌دهید.

غذاهای مغذی و خوب میل کنید
زمانی که شما مادر می‌شوید بدنتان به غذای بیشتری احتیاج دارد به ویژه زمانی که شیر می‌دهید. غذاهایی را انتخاب کنید که در عین کم کالری و کم چرب بودن بیشترین میزان مواد مغذی را به بدنتان برساند.
1 - ماهی یکی از این غذاهای ایده آل است زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد که برای رشد ذهنی و سیستم عصبی کودک شما نیز لازم است. پس، از مصرف ماهی‌های صید شده از آب‌های سرد غافل نشوید.

2 - شیر و ماست نیز سرشار از کلسیم بوده و به استحکام استخوان‌های شما کمک می‌کنند.

3 - پروتئین‌ها را فراموش نکنید. گوشت قرمز کم چرب، مرغ بدون پوست و لوبیا حاوی چربی کمی بوده و در عین حال سرشار از پروتئین و فیبرند. این مواد غذایی برای شما مفید بوده و مدت زمان طولانی سیر نگهتان می‌دارند.

مایعات زیادی بنوشید

نوشیدن مایعات زیاد در طول روز باعث می‌شود که بدن شما دهیدراته نشود یعنی آب خود را از دست ندهید. از این گذشته آب باعث سیری می‌شود نمی‌گذارد که در خوردن زیاده‌روی کنید. نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهند که آب می‌تواند متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. برای اینکه بدانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید رنگ ادرار و دفعاتی را که به دست‌شویی نیاز دارید را مبنا قرار دهید. اگر به میزان کافی آب نوشیده باشید رنگ ادرارتان روشن‌تر است و باید هر 3 تا 4 ساعت به دستشویی نیاز داشته باشید.

کمی ورزش کنید
داشتن تغذیه‌ سالم مهم است اما همه‌ ماجرا نیست. اگر قصد دارید وزن کم کنید علاوه بر تغذیه‌ درست به ورزش هم نیازمندید. ایروبیک و نرمش کالری‌ها را می‌سوزاند و عضلات و استخوان‌هایتان را تقویت می‌کند. ورزش کردن علاوه بر این که وزنتان را کاهش می‌دهد فواید دیگری نیز دارد مثل رفع افسردگی، رفع مشکلات خواب و غیره. ورزش استرس‌هایتان را کاهش داده و شما را با نشاط می‌کند.
می‌دانیم که نورسیده حسابی وقتتان را می‌گیرد و سرتان شلوغ است. لزومی ندارد که به باشگاه بروید. فرزندتان را در کالسکه‌اش بگذارید و هر روز پیاده روی تند بکنید. هر هفته باید حداقل 150 دقیقه پیاده روی تند کرده باشید. البته مراقبت از بچه خودش یک فعالیت بدنی محسوب می‌شود اما باز لازم است که حرکات ورزشی انجام دهید. در منزل حرکات کششی انجام دهید. این روزها برنامه های ورزشی در هر شبکه‌ای پخش می‌شود. توجه داشته باشید که اگر عمل سزارین کرده‌اید اول با پزشکتان مشورت کنید.

کمی بخوابید
شاید غیر ممکن به نظر برسد که با داشتن یک نوزاد مادرها بتوانند یک دل سیر بخوابند. یعنی خواب 8 ساعت در طول شب در واقع یک آرزو می‌شود. توجه داشته باشید کم خوابی کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد مادرهایی که 5 ساعت و یا کمتر می‌خوابند به راحتی نمی‌توانند از شر اضافه وزن دوره‌ بارداری خلاص شوند. زمانی که خسته‌اید بدنتان کورتیزول و هورمون‌های استرس دیگری آزاد می‌کند که می‌توانند به افزایش وزن منجر شوند. در این شرایط حتی نمی‌توانید به خودتان برسید و انتخاب مواد غذایی سالم نیز سخت‌تر می‌شود. برای همین امکان دارد به سمت مصرف مواد غذایی آماده یا فست فودها بروید که سرشار از چربی و گلوسیدها هستند. حتی دیگر نای ورزش کردن هم ندارید. قطعاً این شرایط به نفع شما نیست و برگشت به وزن اولیه‌تان را سخت می‌کند.

حتماً دوستان و خانواده‌تان توصیه می‌کنند زمانی که نوزادتان خواب است شما هم بخوابید. این توصیه‌ خوبی است. چرت بین روز و زود خوابیدن در شب و یا حداقل زمانی که نوزاد می‌خوابد به شما کمک می‌کند خستگی‌هایتان را کاهش دهید.

کمک بگیرید
اگر به تنهایی نمی‌توانید وزن کم کنید از پزشک خود و یا یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. متخصص تغذیه به شما برنامه‌ی غذایی مناسب می‌دهد، نیازهای روزانه‌تان را تأمین می‌کند و به شما می‌گوید چگونه و چه ورزش‌هایی انجام دهید.




در تابستان دستکش را فراموش نکنید



پوشیدن دستکش برای محافظت از پوست دست ها در روزهای گرم و آفتابی سال لازم است. در این مطلب به اثرات آفتاب بر روی پوست دست اشاره می کنیم :

نور آفتاب و لکه های قهوه ای رنگ پشت دست

لکه هایی که به آنها « سولارلنتایگو » یا « لنتیگوهای آفتابی » می گوییم، همان لکه های قهوه ای رنگی هستند که از میانسالی به بعد پشت دست خیلی از افراد ظاهر می شوند و زیبایی دستان آنها را تحت تاثیر قرار می دهند. در گذشته به این لکه ها، « لیوراستاک » یا « لکه های ناشی از کبد » هم می گفتند. به عبارت ساده تر در زمان های قدیم، وجود لکه های قهوه ای رنگ پشت دست را نشانه اختلال در کارکرد کبد می دانستند در صورتی که عامل اصلی ایجاد این لکه ها در درجه اول افزایش سن و سپس برخورد مستقیم اشعه فرابنفش نورخورشید با پوست پشت دست است.

نور آفتاب و پیری پوست پشت دست
اشعه فرابنفش نورخورشید از مهم ترین عوامل پیرشدن زودرس پوست دست ها هم محسوب می شود. به همین دلیل پوست دست تمام افرادی که ساعت های زیادی را در معرض نورآفتاب قرار می گیرند و در برابر آفتاب هیچ محافظتی از پوست دستان خود نمی کنند، زودتر از سایر افراد پیر، چروکیده و خشک می شود.
امروزه می توان با روش های علمی و جراحی های زیبایی، پوست صورت افراد را جوان تر، شاداب تر و زیباتر کرد. ممکن است شخصی این جراحی زیبایی را انجام دهد و پوست صورتش جوان تر شود ولی اگر به زیبایی دست های خود اهمیت ندهد و بدون استفاده از پوشش های مناسب فیزیکی یا شیمیایی، دستان خود را در معرض تابش مستقیم نورآفتاب قرار دهد، نداشتن تطابق بین پوست صورت و دستان ظاهری نامطلوب به او خواهد داد پس تمام کسانی که به زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می دهند، نباید از سلامت و زیبایی پوست دست هایشان هم غافل شوند.

دستکش، بهترین محافظ پوست دست ها
یکی از ساده ترین راه های محافظت از پوست دست ها در برابر اشعه های مضر آفتاب و پیشگیری از ابتلا به پیری زودرس و ایجاد لکه های قهوه ای در پوست این ناحیه از بدن در روزهای گرم و آفتابی سال، استفاده از دستکش های نخی موجود در بازار است. البته مصرف کرم های ضدآفتاب برای محافظت از پوست دست ها هم می تواند بسیار مفید و موثر باشد. به تمام کسانی که مجبورند در ساعت های بین ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر از منزل خارج شوند، توصیه می شود تا می توانند از مکان های سایه رفت وآمد و از دستکش نخی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب استفاده کنند. کرم ضدآفتاب معمولا باید ۲۰ دقیقه پیش از خروج از منزل روی پوست دست و صورت مالیده و هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار تمدید شود.
استفاده از کرم های ضدآفتاب فیزیکال برای محافظت از پوست دست ها بیشتر از انواع دیگر کرم ها توصیه می شود چون درصد محافظت این کرم ها از پوست در مقایسه با ضدآفتاب های شیمیایی بیشتر است. پوشیدن دستکش برای برخی افراد مانند راننده ها برای محافظت بیشتر از پوست دست هایشان ضروری است.


تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


نظرات 2 + ارسال نظر
دریا سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:35 ب.ظ http://azjensebaran.blogsky.com

سلام دوست خوبم
حالا چطور برسم این همه پست رو بخونم؟
حتما همه رو میخونم...دوستان وب من برام مهم و عزیزن و هر فرصتی که باشه بهشون سر میزنم فقط گاهی می مونم چطور برسم به این همه مطالب زیبااااااااااااااااااااااا
در هر صورت مرسی از انی همه تلاش و زحمت و جمع آوری مطالب خوب...
موفق باشید دوست خوبم

سلام دریا جان..ممنونم که همیشه منو قابل میدونین..
با جون و دلم این مطالبو جمع آوری میکنم..
مرسی از این همه محبت..

دریا سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:41 ب.ظ http://azjensebaran.blogsky.com

عالی........

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد